Makanan yang mampu meransang hubungan suami isteri

Isnin, 16 Januari 2012

Di sini, tok wan nak berkongsi sedikit berdasarkan petikan dari surat khabar akan makanan yang boleh di tanam atau didapati di pasar yang mampu membantu anda yang mempunyai masalah dalam hubungan bersama pasangan anda (untuk yang berkahwin sahaja... masalah kekasih tidak boleh diatasi)

Makanan terbaik untuk merangsang kembali hubungan suami isteri ialah:
Batang sadri (celery) - Mengandungi androsterone (hormon tanpa bau yang dirembeskan melalui peluh). Untuk lelaki sahaja.

Tiram - Kaya dengan zink dan zat besi dalam meningkatkan sperma dan testosteron (lelaki sahaja).

Pisang - Kandungan enzim bromelain dipercayai mampu membangkitkan nafsu anda. Selain itu, potasium dan vitamin B juga membantu meningkatkan tenaga anda

Koko (dalam bentuk coklat) - Mengandungi theobromine dan phenylethylamine yang boleh mencetuskan perasaan seronok. Cukup sesuai dimakan sambil menonton TV bersama pasangan dan seterusnya membangkitkan rasa untuk bersama pasangan anda.

Avocado - Kaya dengan asid folik, potasium, dan vitamin B6 yang diperlukan bagi wanita dan lelaki dalam meningkatkan hormon masing-masing.

Badam - Baik untuk membangkitkan selera si-isteri dan penghasilan hormon untuk lelaki.

Mangga, peach dan strawberi - Sekadar penambah kekuatan dalam hubungan bersama.

Telur - Membantu mengurangkan stress dan memaksimumkan tenaga untuk bersama.

Bawang Putih - Mengandungi allicin yang mampu meningkatkan aliran darah ke organ seksual.

Tok wan berkongsi tips ni kerana ramailah anak muda sekarang yang kahwin tetapi tidak mampu membahagiakan pasangan masing-masing. Dan kepada yang belum kahwin, anda DIHARAMKAN melakukannya, tetapi tidak dilarang untuk mempelajari ilmu berkaitan makanan terbaik untuk melayari kehidupan selepas berumah-tangga kelak.






Dipetik dari paparan Berita Harian pada hari Khamis, 29 Disember 2011 (dan diolah sedikit).

0 comments:

Catat Ulasan